Gümüşhane Kent Konseyi Başkanı Rüstem Demirağ Trabzon’a teşekkür etti
Gümüşhane Kent Konseyi Başkanı Rüstem Demirağ Trabzon'a teşekkür etti. Başkan Demirağ yaptığı açıklamada şunları söyledi:
Trabzon’da, Doğal ve Tarihi Değerleri Koruma Derneği’nin Gümüşhane Santa Bölgesiyle ilgili yapmış olduğu panele katılarak dernek başkanı olan hemşehrimiz Doç. Dr. Coşkun Erüz ve diğer katılımcıların sunumlarını dinledik. İlimiz sınırları içerisinde bulunan Santa ile ilgili olarak Trabzon bürokrasisinin ve siyasetinin yapmış olduğu çalışmalardan haberdar olduk. Arsin Belediye Başkanı Sn. Muhammed Sait Gürsoy’un Santa ile ilgili çalışmalarını ve hayallerini kendisinden dinledik.
İki şehir bürokrasisi arasında sıkışmış ve yok olmaya yüz tutmuş olan, bir tarafın sahip çıkmadığı, diğer tarafın da vazgeçemediği kayıp bir şehir olan Santa; tarihten bugüne kalmış olan antik bir hazine konumunda. İki şehrin otoritelerinin bir araya gelerek yapmaları gereken iş birliği ile yok olmasının engellenmesi ve turizme kazandırılması mümkündür.
Gümüşhane ile Trabzon sınırında bulunan ve içinden tarih fışkıran bu alan, kısır döngüden kurtarılarak bir an önce hakettiği değere kavuşturulmalıdır." dedi.



















