Sarı-lacivertli kulübün algı operasyonlarından takımını uzak tuttu, oyuncularına rakibin zayıf yönlerini ezberletti. Geçen seneden örnekler vererek taraftarları tribüne çekti…
Süper Lig’in 15.haftasında sahasında Fenerbahçe’yi harika bir oyunla 2-0 mağlup eden Trabzonspor’da muhteşem zaferin perde arkası ortaya çıktı. Trabzon’a lider olarak gelen rakibi Fenerbahçe karşısında maçı kalesinde şut görmeden tamamlayan Trabzonspor’da teknik direktör Abdullah Avcı’nın maçın her dakikası üzerine çalıştığı belirlendi. Maç öncesi Fenerbahçe kulübünün algı operasyonlarından takımını uzak tutan Avcı, futbolcularına rakibin az olan zayıf yönlerini detaylıca anlattı. Bunun üzerine sıkı bir çalışma programı uygulayan Avcı, taraftarları da geçen seneden örnekler vererek tribünlere çekti. İşte Fenerbahçe galibiyetinin perde arkası...

TAKTİK SAVAŞI
Fenerbahçe’nin pes etmeyen ve sürekli oyunun içinde kalan anlayışına karşı Trabzonspor en ufak bir ara vermeden karşı pres yaptı, kazanılan topları da farklı arayışlarla rakibi tedirgin etti. Orta sahada Siopis ve Abdülkadir Ömür’ün aynı anda tercih edilmesi Fenerbahçe gibi bir rakibe karşı çok da olumlu karşılanmasa da Abdullah Avcı neyi ne için yaptığının bilincindeydi. Bakasetas da bu iki, dinamik ismin yanında eksik görülen ne varsa tamamlayan unsurdu.

Fenerbahçe’nin oyunun içinde kalma çabalarına karşı Trabzonspor riskli oyun anlayışında inatçı değildi. Rakibin maç içerisindeki plan değişikliklerine aynı anda plan değişiklikleri ile karşılık verildi. Trabzonsporlu oyuncular, oyun gerginleştiğinde sakinliğini korumasını bildi. Maç öncesinde gerginleştirilmeye çalışılan oyuna karşı taraftarlar da sadece saha içerisindeki takımı desteklediler. Avcı’nın oyuncu değişikliği tercihleri ağırlıklı olarak hep tecrübeli isimlerden yana oldu. Sonuç olarak sahadan 2-0’lık galibiyetle ayrılmanın yanı sıra Fenerbahçe karşısında 18 şut çeken Trabzonspor, bu sezon Süper Lig'de sarı-lacivertli ekip karşısında en yüksek sayıya ulaşan takım oldu. Bordo- mavililer, bu sezon kalesine isabetli şut gelmeyen ilk Süper Lig maçını Fenerbahçe karşısında oynadı. Trabzonspor, Süper Lig'de Mayıs 2008'den (2-0) bu yana ilk kez Fenerbahçe'yi gol yemeden mağlup etti (2-0).

ŞİMDİ HEDEF ZİRVE
Fenerbahçe’yi 2-0’la geçerek zirve yarışına yeniden şekil veren Trabzonspor’da maçın ardından büyük bir coşku yaşandı. Futbolcuların soyunma odasındaki eğlencesine eşlik eden teknik direktör Abdullah Avcı, onlara da bir konuşma yaparak, “Büyük takım olarak bu kadar gol pozisyonuna giriyorsak atmamız gerekiyordu. Ama ne istediysem yaptınız, sadece biraz fazla pozisyon kaçırdık. Galip gelmeyi bildik bu hepsinden önemli. Kasım ayındaki işaret etmiştim çünkü sizin potansiyelinizi biliyordum. Şimdi seri galibiyetlerle yürüyüşümüz daha iyi devam edecek. Çalışmaya devam, gelişmeye devam, kazanmaya devam. Devam, devam, devam.” sözlerini kullandı.


Sonnokta Spor Merkezi
















