KÜNYE HAKKIMIZDA REKLAM
Trafiğe çıkanlar artık iki kere düşünsün! | Gündem Haberleri

Trafiğe çıkanlar artık iki kere düşünsün!

Trafiğe çıkanlar artık iki kere düşünsün!

Trafikte kurallara uyulmaması nedeniyle yaşanan can ve mal kayıpları, yeni bir kanun teklifini gündeme getirdi. MHP Kırıkkale Milletvekili Halil Öztürk tarafından hazırlanan ve TBMM Başkanlığı’na sunulan bu teklif, özellikle alkol ya da yasaklı madde etkisinde araç kullanan sürücülerin daha sert yaptırımlarla karşılaşmasını öngörüyor. Teklif, trafik kazalarını ve kurallara uyulmayan davranışları büyük ölçüde azaltmayı hedefliyor.

Whatsapp haber ihbar

Kanun teklifine göre, alkol ya da yasaklı madde etkisinde araç süren sürücüler için 1 yıldan 2 yıla kadar hapis cezası uygulanacak. Bu suçların cezaları ertelenemeyecek ve paraya çevrilemeyecek. Ayrıca, trafik güvenliğini ihlal ederek tehlikeli şekilde araç kullanan ve birden fazla şerit değiştiren sürücüler de aynı şekilde 2 yıla kadar hapisle cezalandırılacak.

Pert Araçlara Ağır Yaptırımlar

Söz konusu teklif yalnızca tehlikeli sürüş davranışlarını değil, aynı zamanda trafikte kullanılan araçların güvenliğini de hedef alıyor. Pert olmuş araçları trafiğe çıkaran kişilere 500 bin lira gibi yüksek bir para cezası verilmesi planlanıyor. Bu düzenleme, hem kazaların önüne geçmeyi hem de trafikteki riskli araç sayısını en aza indirmeyi amaçlıyor.

Halil Öztürk yaptığı açıklamada, “Trafik kazalarının çoğu, kurallara uyulmaması nedeniyle yaşanıyor. Bu nedenle caydırıcı önlemler almak şart. Hazırladığımız bu teklif, toplumsal can güvenliğini öncelikli olarak gözetiyor” ifadelerini kullandı. Uzmanlar, bu teklifin özellikle tehlikeli araç sürücülerine yönelik caydırıcılığı artıracağını ve toplumsal bilinçlenmeye katkı sağlayacağını belirtiyor.

 



        YORUMUNUZU PAYLAŞIN