Yomra genelinde 7200 öğrenci karnelerini alarak yaz tatiline girdi.
Covid-19 salgını nedeniyle yaklaşık 1,5 yıllık aranın ardından 2021-2022 eğitim öğretim yılı, 6 Eylül 2021'de yüz yüze ve tam zamanlı başlatıldı. Birinci dönem ara tatili, 15 Kasım-19 Kasım 2021'de, ikinci dönemdeki ara tatili 11 Nisan-15 Nisan 2022'de yapıldı. 7 Şubat 2022'de başlayan ikinci dönem bugün sona erdi. Yomra genelinde 7200 öğrenci karnelerini alarak yaz tatiline girdi.
Yomra’da Kaşüstü Cumhuriyet İlkokulu'ndaki karne töreni düzenlendi. Karne törenine Trabzon Valisi İsmail Ustoğlu da katıldı. Vali Ustaoğlu öğrencilere karnelerini dağıtırken onlarla da sohbet etti. Ustaoğlu’na karne töreninde Yomra Kaymakamı Muhammet Öztabak ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayhan Yıldırım da eşlik etti.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Ayhan Yıldırım eğitim öğretim yılı ile ilgili mesaj yayımladı. Yıldırım mesajında şunları söyledi;
Sevgili öğrenciler, saygıdeğer veliler ve eğitimin vazgeçilmez unsuru değerli meslektaşlarım; Yomra İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü ailesi olarak 2021-2022 eğitim öğretim yılının ikinci dönemini başarıyla tamamlamanın mutluluğu içerisindeyiz. Bizler de öğrencilerimizin karne heyecanını onlarla birlikte paylaşmanın mutluluğunu yaşarken onları güçlü yarınlara hazırlayan öğretmen, veli ve eğitim paydaşlarımıza özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum. Yomra İlçe Millî Eğitim ailesi olarak bizlere emanet edilen çocuklarımızın akademik anlamda en iyi şekilde eğitim almalarını; bunun yanında yerli ve millî değerlerimizi özümsemiş bireyler olarak yetişmelerini en önemli hedefimiz olarak görmekteyiz.
Kıymetli Velilerimiz, Büyük bir özveriyle yetiştirdiğiniz evlatlarınızı çağın değerlerine uygun olarak en iyi şekilde yetiştirmek ve geliştirmek için çalışıyor, her bir öğrencimize bireysel farklılıklarını dikkate alarak ve özel olduklarını hissettirerek yaklaşıyor; akademik başarılarının yanında iyi bir insan olmaları için Yomra İlçe Millî Eğitim ailesi olarak çabalamaktayız. Okullarımızda gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetlerinin etkili, kalıcı ve verimli olabilmesi öğrenci, öğretmen ve siz velilerimizin yıl boyunca iş birliği içerisindeki çalışmalarına bağlıdır. Sizlerin öğrencilerimizin eğitimlerine olan ilgi ve alakanız çocuklarımızın başarılarını arttıracak, onları daha da yükseklere taşıyacaktır. Karnedeki notlar, çocuklarımızı yanlış değerlendirme ve yönlendirmenize "asla" sebep olmamalıdır. Karnelerdeki notlar, sadece derslerin ve kazanımların akademik bir değerlendirmesidir. Asıl önemli olan karnedeki notların yüksekliği değil, çocuklarımızın kazandıkları millî ve insani değerlerdir. Evladımızın karnelerindeki notların düzeltilmesi her zaman çalışmakla mümkündür. Çocuklarımızın eksikliklerinin farkında olmak ve bu eksikliklerin nasıl kapatılacağına, telafi edileceğine kafa yormak; onların yanında ve destekçisi olmak gerekmektedir. Yaz tatilinde çocuklarınızla mümkün olduğu kadar birlikte vakit geçirmenizi, kültürümüzün gereklerine uygun birçok aktivitede bulunmanızı sizlerden istirham ediyorum. Bu tatilin öğrencilerimiz açısından tablet ve televizyon başında geçirilen zamanlarla değil; akraba, komşu, eş dost ziyaretleriyle, sosyal aktivitelerle, tarih ve kültür gezileriyle anılmasını diliyorum. Yaz tatilini boş zaman olarak değil, bir fırsat olarak görüp çocuklarımız ile daha fazla güzel anı biriktirme çabası içerisinde olmalıyız. Çocuklarımızın iyi bir insan, başarılı bir öğrenci, güçlü kişilikleri olan bireyler olarak yetişmeleri için sizin sevginize, ilginize, güveninize ve desteğinize ihtiyaçları bulunmaktadır.
Sevgili Öğrencilerimiz, eğitim öğretim boyunca vermiş olduğunuz emeklerin karşılığını alma vakti geldi. Sizlerin vatanımızın menfaatleri doğrultusunda çalıştığınızdan şüphemiz yok. Bazı çocuklarımız karnelerinde istemediği durumlarla karşılaşabilir, bu sizi daha çok yüreklendirmelidir. Başarıya giden yolda her zaman engeller olacaktır. Önemli olan karşılaştığınız problemlere çözüm yolları bulabilmektir. "Hiçbir başarı tesadüf değildir." bilinciyle başarıya ulaşmada en önemli unsurun düzenli ve sistemli çalışma olduğunu unutmayınız. Sizleri teknolojiyi yakalayan, çözüm üreten, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ülkesine ve insanlığa karşı sorumluluklarını bilen, değerlerine sahip çıkan bireyler olarak görmekten büyük mutluluk duymaktayız. Karneleriniz sizin şahsiyetinizin, erdemlerinizin veya zekânızın göstergesi değil; yaptığınız çalışmaların ve sergilediğiniz çabanın neticesidir, başarılarınızın değerlendirilmesinde sadece bir araçtır. Tatil döneminde kitap okumayı terk etmeyeceğinizi biliyorum. Tatil sürecinde elbette dinleneceksiniz; ancak tatil bile olsa sizlere tanınmış bu vakitleri çok verimli bir şekilde değerlendirmeli, kültürümüze ve inanç değerlerimize uygun nice güzel anıyı biriktirmelisiniz. Yaz tatilinin bedeni yorgunluğunuzu geride bıraktığınız, içinizi daha çok iyilik ve güzellikle süslediğiniz bir vakit olmasını diliyorum. Sizleri okullarımızda bekliyor olacağız. Hepinize iyi tatiller diliyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum.’ dedi.




























